Abordarea cognitiv-comportamentală a tulburărilor de personalitate din cluster-ul A. O perspectivă transdiagnostică

4 Iulie 2021

Obiectivul acestui curs este de a familiariza participanții cu dezvoltările recente în tratamentul tulburărilor de personalitate, din perspectivă cognitiv comportamentală. Ținând cont de faptul că aproximativ 50% dintre clienții evaluați

Detalii curs...

Nume : 

Parolă : 

 














Abordarea cognitiv-comportamentală a tulburărilor de personalitate din cluster-ul C. O perspectivă transdiagnostică

Tulburările de personalitate reprezintă tipare stabile de trăiri și comportament care deviază de la normele culturale ale mediului în care trăiește persoana. Aceste tipare sunt rigide, generalizate, de lungă durată și produc distres semnificativ sau disfuncții în domenii importante ale vieții, precum munca, familia și relațiile sociale (APA, 2013). Prezența unei tulburări de personalitate complică alte probleme de sănătate fizică și mintală comorbide (Sperry, 2016), și se estimează că speranța de viață a persoanelor cu tulburare de personalitate este mai scăzută cu 18-19 ani față de populația generală (Tyrer et al., 2015). Mult timp s-a considerat că aceste tulburări, chiar și formele mai ușoare, sunt foarte dificil de tratat și că necesită ani de psihoterapie intensivă (Sperry, 2016). Date recente arată, însă, că ele răspund bine la intervenții de durată mai scurtă, chiar și cazurile severe (de ex., Vreeeswijk et al., 2019).

Obiectivul acestui curs este de a familiariza participanții cu dezvoltările recente în tratamentul tulburărilor de personalitate, din perspectivă cognitiv comportamentală. Ținând cont de faptul că aproximativ 50% dintre clienții evaluați în context clinic îndeplinesc criteriile pentru o tulburare de personalitate (Zimmerman et al., 2005), o bună cunoaștere a strategiilor susținute empiric de abordare a acestora poate crește semnificativ eficiența terapeutică.

Tematică:
1. Evaluare tulburărilor de personalitate din cluster-ul C
2. Conceptualizarea cognitiv-comportamentală a tulburărilor de personalitate din cluster-ul C
3. Strategii de intervenție cognitiv-comportamentală pentru tulburările de personalitate din cluster-ul C

Formator:
Aurora Szentágotai-Tătar este profesor în cadrul Departamentului de Psihologie Clinică și Psihoterapie, Universitatea Babeș-Bolyai și director al Școlii Doctorale Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific, Universitatea Babeș-Bolyai.

Este psiholog principal în psihologie clinică și psihoterapie cognitiv-comportamentală și vicepreședintele Asociației de Psihoterapii Cognitiv-Comportamenale din România. Este acreditată ca supervizor în Terapie Rațional Emotivă și Comportamentală de către Institutul Albert Ellis, New York.

Interesele sale de cercetare includ intervențiile psihologice validate științific, rolul reglării emoționale în psihopatologie și psihologia pozitivă. Are o practică clinică de peste 15 ani.

10 credite COPSI

Înscrieri: AICI

Durata: 8 ore online/față în față și 2 ore activitate independent supervizată

Data:
05.12.2021 – 10:00-16:00
20.01.2022 – 18:00-20:00

Taxa va fi achitata cu OP în contul APCCR
Asociaţia de Psihoterapii Cognitive şi Comportamentale (APCCR)
CUI: 13519094
Nr. cont: RO72 BTRL 0130 1205 9213 89XX
Banca Transilvania, Cluj Napoca

Data: 5 Decembrie 2021
Locatie: Online
Pret:  500 RON